sábado, 24 de octubre de 2009

"2. Debat"

Sense dubte els debats constitueixen un aprenentatge, aquest en particular ha estat molt encertat i ha permès compartir opinions sobre els temes derivats del cas plantejat.

Cal posar èmfasi en el plantejament i l’estructura del cas; l’esquema de la presentació, ha estat clara i directa, a més a més del format de presentació amb components de jocs interactius, han permès la participació activa i la reflexió sobre temes diversos com: la tolerància, la implicació, la solidaritat, la violència, la discriminació, entre d’altres.

També cal destacat la importància de la temàtica per a l’exercici de la pràctica professional, que ha permès reflexionar cap a una mateixa visió: el treball cooperatiu i col·laboratiu en el marc de la igualtat a partir de la diferència i el treballar per una convivència digna, respectuosa i amable en el marc multicultural. Per aconseguir-ho cal prendre consciencia de les diferències i realitats diverses que conformen un grup.

Per tant, podem dir que si creiem en la igualtat dels drets i en la diversitat cultural com a eina enriquidora, la nostra línia de treball s’ha de basar en tres fases de la mateixa importància per aconseguir un mateix objectiu:
- La identitat, la pròpia cultura, és a dir des d'on venim?;
- Jo i els altres, la realitat multicultural, és a dir on estem?;
- La convivència, la igualtat i la interculturalitat, és a dir on volem anar-hi?
I cóm ho volem fer tot això?

No hay comentarios:

Publicar un comentario