sábado, 21 de noviembre de 2009

"3. Seguiment i evolució de la webquest".

Durant l'elaboració del material en Webquest, s'han produït certes dificultats a nivell tècnic pel desconeixement d'ús de l'eina i de les TICS en general. Estem dedicant molt de temps a entendre l’eina i a introduir el contingut en la plantilla de la webquest, no obstant, l’organització i disponibilitat de les tres integrants del grup ens està facilitant la realització integral d’aquesta PAC.

Sobre els aspectes conceptuals, tenint en compte que l’informació que fa referència a temes com: interculturalitat, multiculturalitat, relativisme cultural, etnocentrisme, migracions, valors en diversitat, entre d’altres, estan a l’abast de tothom, sembla que estigui tot dit, fins i tot, sobre la seva aplicació, però a l’hora d’utilitzar i aplicar i contextualitzar aquesta base teòrica en la creació i elaboració d’un material didàctic amb la finalitat de crear coneixement, és una tasca difícil.

En referència a la PAC 1, l'elaboració d’aquest material ens ha permès aprofundir en la temàtica i contextualitzar-la per tal d’emprar-la en l’elaboració d’un material formatiu adreçat a l’alumnat de secundaria de 14 a 16 anys, que en un ambient de convivència se’ls convida a reflexionar sobre els valors i les seves implicacions practiques i a ser respectuosos envers les diferències.

La webquest és una eina que ens ha facilitat la tasca d’elaboració del material i de creació de coneixement en el marc d’una interacció i col·laboració. En aquest sentit el fet de treballar en grup ens ha facilitat l'aprenentatge del seu ús, i la percepció de la seva utilitat després de l’ús, està suposant un aspecte valorat positivament. A més a més de cara a la formació, és innegable que els mitjans digitals estan generant transformacions en l’enfocament, els mètodes i el material utilitzats en els processos d’ensenyament – aprenentatge. En aquest context les eines tecnològiques, estan adquirint un paper pro actiu i protagonista dels nous processos docents, a més a més de servir d’instrument de suport a la docència tradicional.
Sobre la metodologia de treball de grup emprada, ha estat la combinació del treball individual i la posada en comú de les propostes individuals fins a arribar al consens i decidir el contingut del material en cada fase.

1 comentario:

  1. La WEBQUEST “CAMBIA DE CARETA”, material didàctic adreçat als alumnes del segon cicle de secundaria. Alumnes des de 14 fins a 16 anys d’edat. És un treball pensat per a treballar en grup, d’aquesta manera, a més a més de poder ampliar els seus coneixements, fomentem el treball cooperatiu.
    L’adreça de Material Webquest és la següent:
    http://phpwebquest.org/newphp/webquest/soporte_tabbed_w.php?id_actividad=3334&id_pagina=1

    ResponderEliminar