sábado, 19 de diciembre de 2009

5. “Tancament de l’assignatura i avaluació”: Avaluació de l’assignatura

Tenint en compte que la finalitat de l’assignatura ha estat reforçar els fonaments teòrics previs dels estudiants sobre l'educació en contextos multiculturals i subministrar-los eines per actuar-hi des d'una òptica psicopedagògica, amb el suport de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC); considero que l’estructura i la metodologia emprades en el desenvolupament de l’assignatura, han facilitat la implicació dels participants.

La dinàmica del treball individual i en grup com a característica principal del desenvolupament de les activitats ha estat encertada. Tanmateix la presentació dels recursos didàctics com a suport per a l’ensenyament aprenentatge i l’organització de la informació han estat cabdals en l’assignatura.

En aquest punt cal recalcar les pràctiques amb l’ús dels recursos didàctics com la WebQuest, que ens va permetre reflectir els coneixements apresos i fins i tot la nostra experiència sobre la realitat i la cultura educativa en el marc d’una perspectiva intercultural i d’un entorn virtual que passa per l’ús de les noves tecnologies .

També els exercicis de valoració de situacions educatives amb característiques diverses i d’elaboració de propostes d’intervenció des d’una perspectiva psicopedagògica, han constituït una pràctica útil de cara a experiències i pràctiques reals, tot combinant-les amb l’aplicació dels coneixements apresos sobre els models teòrics de política educativa relacionada amb el tractament de la diversitat cultural, amb el currículum, la formació dels educadors, entre d’altres.

El desenvolupament de competències en l’àmbit de les noves tecnologies i dels coneixements de les àrees i temàtiques pròpies de l’assignatura, posats en pràctica en les activitats demanades, ha estat una proposta dinàmica plantejada des de distintes formes, fent referència als objectius educacionals i utilitzant una estratègia de comunicació interactiva entre consultors i alumnes. El mitjà de comunicació emprat ha estat el blog de l’assignatura, una manera d’ensenyar amb la pràctica real, mostrant les aplicacions i les avantatges del seu ús.

De fet, el plantejament i el desenvolupament de les pràctiques com a activitats relacionades entre sí, sustentades per l’aplicació dels coneixements i de les habilitats dels alumnes i interactuant amb les noves tecnologies, han permès la transferència de coneixements com a resposta aplicable a situacions diverses.

No hay comentarios:

Publicar un comentario