Tenint en compte que la finalitat de l'assignatura és reforçar els fonaments teòrics que tenen els estudiants sobre l'educació en contextos multiculturals i subministrar-los eines per actuar-hi des d'una òptica psicopedagògica, amb el suport de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC); les pràctiques realitzades respecte de l’ ús d’eines informàtiques per a l’elaboració de materials didàctics en el marc de les proves d’avaluació continuada 2 i 3, m’han permès reforçar les meves competències i coneixements en aquest àmbit, reconeixent que el camp de l’educació i les noves tecnologies és per definició un camp interdisciplinari que s’ha d’anar constituint a partir de disciplines i de formes de pensament diferents.
Els canvis substancials que s’estan fent a favor d’una educació de qualitat passen per la innovació de les metodologies pedagògiques de les quals s’han anat demostrat la seva eficàcia. Així doncs, a la pràctica educativa també hi ha la necessitat d’adequar estratègies facilitadores del procés d’ensenyament–aprenentatge i entre aquestes, estan la creació de materials educatius per a facilitar els mitjans que permetran al docent, saber què ensenyar o com fixar la intencionalitat pedagògica i els materials didàctics que utilitzarà com instrument mediador, facilitador i potenciador per a incidir en l’educació de l’alumne.
El fet de conèixer i utilitzar diferents mitjans tecnològics, eines i recursos, entre d’altres, les webquests i els blogs, que contribueixen a la creació de noves metodologies i tècniques d’ensenyament- aprenentatge, i que tenen com a objectiu primordial servir com a facilitadors i potenciadors de l’ensenyament que es requereix significar; suposa un avantatge i un enriquiment pel treball dels professionals de la psicopedagogia, que té entre d’altres funcions, assessorar i orientar al professorat i a l’alumnat en el desenvolupament de la tasca educativa.
Els canvis substancials que s’estan fent a favor d’una educació de qualitat passen per la innovació de les metodologies pedagògiques de les quals s’han anat demostrat la seva eficàcia. Així doncs, a la pràctica educativa també hi ha la necessitat d’adequar estratègies facilitadores del procés d’ensenyament–aprenentatge i entre aquestes, estan la creació de materials educatius per a facilitar els mitjans que permetran al docent, saber què ensenyar o com fixar la intencionalitat pedagògica i els materials didàctics que utilitzarà com instrument mediador, facilitador i potenciador per a incidir en l’educació de l’alumne.
El fet de conèixer i utilitzar diferents mitjans tecnològics, eines i recursos, entre d’altres, les webquests i els blogs, que contribueixen a la creació de noves metodologies i tècniques d’ensenyament- aprenentatge, i que tenen com a objectiu primordial servir com a facilitadors i potenciadors de l’ensenyament que es requereix significar; suposa un avantatge i un enriquiment pel treball dels professionals de la psicopedagogia, que té entre d’altres funcions, assessorar i orientar al professorat i a l’alumnat en el desenvolupament de la tasca educativa.
No hay comentarios:
Publicar un comentario